Hur man fotar vatten

2012-01-18 @ 07:59:24
VAD DU MÅSTE HA:
- kamera
- en lavoar med vatten
VAD DU KAN BEHÖVA (för bästa resultat):
- stativ
- tråd-/fjärrutlösare
» Fyll en lavoar med vatten.
» Lägg på kranen och låt vattnet droppa (inte rinna).
» Då du fotar
- gör det med blixt 
- fota gärna med tråd-/fjärrutlösare, men det går bra utan också
- se till att det är bra ljus omkring, annars kan du använda en ficklampa och en reflexskärm som reflekterar ljuset från kamerablixten och omgivningen
- ha en snabb slutartid (om du har en kamera där man kan ändra den)
» Sedan är det bara att fota

Några exempelbilder jag har fotat:



Jag fotar med min Nikon Coolpix L120.
Redigering gjort i photoshop elements 7

Nu blev det enkla JPG annars kan man ta med högre kvalitet

Det finns självklart olika sätt att fota vatten på!



Kommentarer

Kommentera HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ta´t lungt bara jag ser det!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0