Klurigt

2011-07-05 @ 15:31:43

HEJ!

Nu har jag kommit hem från Lettland,
eller jag har bara varit i Riga så vi säger Riga...
Jag var där med min farfar och farmor i
3 dagar, vi åkte båt dit. (det tog 17 timmar)
Vi åkte med "Silja festival"
som var gigantisk!



Sen har vi suttit och tittat ut över det oändliga havet...
+ jag drack ananas och kokos drinkar! :thumbup:
Det var jättegott!
Man fick med en "glow stick" i drinken, hihi^^

 Jag har varit i en helt vanlig mat affär och hittade detta:


Det kallades på svenska: Alovera drycken

Jag har fått kunskapen om hur
fattiga dom är i Lettland.
När jag var i staden såg jag många tiggare,
JAG mår så dåligt över
att se dom lida.
Några har inte RÅD att renovera sina hus så dom stog tomma. Några plockar blåbär i
sina kaffekoppar för att sälja på marknader för att försörja sig! "snyft"

Aja nu är jag i Sverige och ska
försöka att inte tänka lika mycket på det! :')



Men nu till SHOPPINGEN!

Jag har köpt några saker.
Några från marknaden
och några från en affär...


Farmor är en bra fotograf men denna blid blev lite suddig!

Skorna kommer från marknaden och är en kopia av Labrunis kollektion.
Pris:120 kr, 8 lv

älskar BLOMMAN!


mina skor

Orginalet

Jag tyckte dom var snyggare än orginalet, vad tycker ni?

Sedan köpte jag en plånbok som också kommer från marknaden.
Pris:70kr, 5 lv

Det är en kopia av Louis Vuttons klasiska plånbok...

min plånbok

orginalen
Hehe, jag tyckte faktiskt att min var snyggare här också, vad tyckte ni?

Tillsist min jacka som jag köpte
på Rigas NK=Stockmann. Det var 40 % rea
så jag kunde inte låta bli att köpa den!
+ att några knappar ramlat av= 45 % rea!
Detta är ingen kopia så den skulle kostat 
ganska mycket i Sverige, men det var rea så då
kostade de den bara...
Pris:225 kr, 14 lv

Men visst liknar den en Burberry jacka?

min jacka

och en liknande!

Jag är nöjd!

 VÄNTE!

Jag fotade också denna söta plånbok från just Burberry!

Hade velat köpa den men den kostar ju 2000 kr :D :(


Men man tager vad man haver!

Bye bye/ Lollo


Kommentarer

Kommentera HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ta´t lungt bara jag ser det!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0